دوره کلاس های آموزش نقاشی

خلاقیت عبارت است از طی کردن راهی تازه یا پیمودن یک راه قبلا طی شده به طرزی نوین.دوره کلاس های آموزش نقاشی

گیلفورد خلاقیت را نوعی توانایی فکری میداند و معتقد است که اطلاعات گذشته به هم نزدیک میشود و محصول جدید ایجاد میکند.دوره کلاس های آموزش نقاشی

به تعبیری خلاقیت ،بزرگترین عصیان در عالم هستی است .

برای خلق کردن باید از همه قید و بندها رها شد

فرد زمانی میتواند خلاق باشد که فردین خویش را در یابد

فرد خلاق نمی تواند راه رفته را طی کند بلکه باید راه خود را بیابد و تنها گذر کند

میتوان با نابود ساختن ذهن جمعی ، تک تک افراد را آزاد ساخت تا بتواند خودشان باشند .

البته به نحوی که مزاحم کار دیگران نباشند

خلاقیت به سبک ها و صورت های مختلف هنری ، احساسی ، کلامی ، عاطفی ، عقلانی ، ابزاری و غیره میتواند وجود داشته باشد .

هیچ فردی نمی تواند بر اساس نظر و دیدگاه فردی و غیر علمی خودش

آن را تنها به یک شکل و صورت عنوان کند

و تنها ساختن یک وسیله یا ابزار تازه مکانیکی نباید خلاق بودن یک انسان را نشان دهد .

وقتی ما خلاقیت و نوآوری را تنها در یک بعد ملاحظه نکنیم

متوجه میشویم که ملاصدرا و ابوعلی سینا نیز چون ادیسون انسان های خلاقی بوده اند . بنابراین خلاقیت هم از نظر نوع و هم از نظر فاعل و عامل خلاقیت وسیع و گسترده است .
اساس نوآوری و خلاقیت در نو اندیشی نهفته است . بنابراین هنر جو ، مربی ، و والدین اگر نواندیش نباشند . نمیتوانیم در جهت خلاقیت آنان تلاش کنیم ،

به همین دلیل مفهوم نو اندیشی که با تغییر در سازمان بندی ذهنی بسیار همپوشی و نزدیکی دارد اولین گام حرکتی ما در رشد خلاقیت و نوآوری آموزشی است .

به عبارت دیگر شرط اول دستیابی به خلاقیت و نوآوری آموزشی ایجاد تغییر در سازمان بندی ذهنی است .
در گذشته عقیده بر این بود که خلاقیت یک موهبت الهی است

و چیزی نیست که بتوان آن را پرورش داد و یا به دیگران منتقل کرد.

این موهبت تحت اختیار افرادی خاص بود و آنان در هر جایی که نیاز داشتند ، از آن بهره می بردند و اختراعات و اکتشافات مختص این افراد بود و انتقال آن به دیگران ، امکان نداشت .

اما در حال حاضر ، دانشمندان عقیده دارند که خلاقیت خصیصه ای نیست

که در اختیار افراد معدودی قرار گرفته باشد ، بلکه همه انسان ها به نحوی از آن برخوردارند اما امکان بروز آن در افراد گوناگون فرق دارد.
همچنین در گذشته خلاقیت پدیدهای مترادف با نبوغ تلقی میشد . بنابراین هر جا سخن ار خلاقیت به میان میآید بلافاصله معنای نبوغ به ذهن خطور میکرد . این تعبیر تاریخی قدمت دو هزار ساله دارد .

تا اینکه در قرن نوزدهم تمایز بین خلاقیت و نبوغ مطرح شد و نزدیک به نیم قرن طول کشید تا خلاقیت به طور علمی و دقیق مطالعه شد .

تحقیقات تجربی و گسترده مربوط به خلاقیت به طور عمده از اواخر دهه۱۹۵۰ در ایالات آمریکا آغاز شده است . ولی تا آن زمان خلاقیت به عنوان موهبتی که به افراد قلیلی از اجتماع اعطا شده ، در نظر گرفته میشد .
گیلفورد یکی از پیشگامان این گرایش به حوزه خلاقیت محسوب میگردد .

هدف پروژه تحقیقاتی گیلفورد و همکاران وی آن بود

که درباره ماهیت هوش انسان و فرآیند ذهنی که منجر به ظهور رفتار خلاق میشود ، تحقیق کند . گروه گیلفورد موفق شد قابلیت هایی نظیر سیالی ذهن ، انعطاف پذیری و حساسیت نسبت به موضوع را کشف کند.

آموزشگاه تخصصی نقاشی کودک موناگلابی
آموزش نقاشی کودک به روش ابداعی خانم
مونا گلابی بنام (#خیالک_نگاری) ثبت شده در اداره ارشاد.

??? برای اطلاع از نحوه ثبت نام هر روز میتوانید پیغام بگذارید.

ساعت کلاس های آنلاین آموزشگاه نقاشی کودک موناگلابی :

⏱ تمام کلاس ها از شنبه تا پنجشنبه

در تایم های صبح و بعد از ظهر بصورت عمومی و خصوصی برگزار میگردد.
جهت هماهنگی تایم ها با شماره های آموزشگاه تماس حاصل فرمایید.

88564740 ☎️

09393545871?

@monagolabiart_
@monagolabi_online

Www.monagolabiart.ir

در آموزش نقاشی کودک نباید از کپی استفاده کرد .نباید عکس یا نقاشی برای کودک گذاشت.
در شیوه آموزش به سبک خیالک نگاری اصلا از کپی استفاده نمیشود.
In the case of painting training for kids, no copy must be used. Niether picture nor painting must be considered for kids. No copy is used in my training method at all.

دوره کلاس های آموزش نقاشی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *