رنگبازی در نقاشی کودکان

رنگ یکی از مهمترین مواردی است که کودک می تواند با آن کار کند. اگر ر نگ را به  صورتی مناسب در اختیار کودک قرار دهیم،راههای مختلفی برای حل مشکلات می یابد و فرصت های بی شماری برای کشف کردن به دست می آورند. کمتر موادی به اندازه ی یه رنگ،ظرفیت آموزشی دارد. کودک می تواند از رنگ به مثابه یک کاردستی استفاده کند و آن را ابزار مختلفی به کار ببرد.رنگبازی در نقاشی کودکان

رنگبازی در نقاشی کودکان

رنگ ماده ای است که حس را منتقل میکند و روش بکارگیری آن توسط کودک می تواند مطالب زیادی را در مورد حالت و احساساتش بیان کنید.

بچه های خیلی کوچک می توانند از آن لذت ببرند؛در عین حال, هنرمندان بزرگ نیز زندگی خود را وقف کار کردن با این ماده می کنند.

مشکلی که بعضی والدین و مربیان مهد کودک ها در مورد رنگ دارند،کثیف شدن محل کار است.رنگبازی در نقاشی کودکان

کودکی که دست به کار نقاشی می شود،حتی ممکن است روی بدنش،مبل یا دیوار خانه نقاشی کند. درست است،اما هر کودکی نیز پیش از آن که راه برود به زمین میخورد. آیا ما چون می دانیم آنها زمین می خورند،مانع راه رفتنشان می شویم؟

رنگبازی در نقاشی کودکان

بنابراین،تجربه نقاشی کردن روی بدن و دیوارها بخشی ضروری از یادگیری درباره رنگ است. وقتی بزرگترها متوجه این مسئله باشند, می توانند کمک موثری بکنند.

والدین با تعیین محلی که کثیف کردن آن اشکالی نداشته باشد (مانند: پارکینگ ,زیرزمین, حیاط خلوت یا حمام که دیوار آن کاشی باشد.) و در اختیار گذاشتن مقدار معینی از مواد  در هر جلسه بدون آنکه از کثیف شدن خانه نگران باشند،می توانند اجازه این نوع اکتشافات را به فرزندانشان بدهند.

فریاد کشیدن و تنبیه کردن به کودکان می آموزد که مطیع باشند و به کودکان مستقل می آموزد که از هنر به عنوان سلاحی برای طغیان سوء استفاده کند.

آلبرت انیشتین می گوید: اهمیت تخیل , بسیار بیشتر از دانش است.

  • تهیه لوازم نقاشی برای  کودک تان مانع از طغیان او در آینده نخواهد شد اما وسیله بیان احساسات فردی او در دوره کودکی خواهد بود و می‌تواند مهارت های لازم برای استفاده از هنر به صورت زنده و به عنوان وسیله بیان حس درونی را به او بدهد.

در دوران های پیشین رنگ و قلمو تنها ابزارهای بودند که در اختیار نقاشی قرار داشتند ولی در حال حاضر مواد دیگری نیز در عرصه هنر نقاشی وارد شده و امکانات خلاقیت هنر را گسترش داده است. انواع رنگ های صنعتی، افزودن چسب یا شن به رنگ ،چسباندن اشیا روی بوم مثل روزنامه، کاغذ رنگی، پارچه ،چوب و فلز امکانات تازه ای در شیوه کار نقاشی به وجود آورده است.

رنگبازی در نقاشی کودکان

نخستین وسیله ای که والدین برای نقاشی در اختیار کودکان شان می گذارند،مداد رنگی است. کودکان چون با وسایل دیگر آشنا نیستند یا وسایل دیگری در اختیار ندارند،با مداد رنگی نقاشی می کنند. مداد رنگی برای نقاشی روی کاغذ و مقوا به کار گرفته می شود و به راحتی با پاک کن پاک میشود و می توان درجات مختلفی از سایه روشن را با آن به وجود آورد. کم و زیاد کردن فشار دست،تفاوت رنگ ها را تشدید یا تضعیف می کند.

بهترین وسیله ای است که کودکان می توانند دنیای درونی خود را با آن به آسانی تصویر کنند. بچه ها در نقاشی به ویژه در رنگ آمیزی با ماژیک و آبرنگ، احساس رضایت و شادی می کنند، زیرا به این وسیله در بیان امیال باطنی خود آزاد و راحت ترند و مانعی برای تغیب و ترسیم خواسته های خود نمی بیند.

بچه ها می توانند از ماژیک نوک ریز برای طرح های اولیه، از ماژیک های نوک پهن در رنگ آمیزی استفاده کنند. اما این را هم باید در نظر گرفت که کار کردن مداوم با ماژیک،بچه ها را در کار نقاشی قدری راحت طلب و تنبل به بار می آورد. زیرا ماژیک به سهولت، کار او را راه میاندازد و مانع از آن می شود که به انرژی و صبر و تلاش و شکیبایی در نقاشی آگاه شود.

تجربه نشان داده است که مداد رنگی برای بچه ها یک وسیله خسته کننده است. به ویژه مداد رنگی هایی که نوک آنها سفت و کمرنگ باشد.

رنگبازی در نقاشی کودکان

آموزشگاه تخصصی نقاشی کودک موناگلابی

برای اطلاع از نحوه ثبت نام هر روز میتوانید پیغام بگذارید.

سبک خیالکنگاری مونا گلابی – آموزشگاه تخصصی نقاشی کودک،آنلاین و غیر حضوری

ساعت کلاس های آنلاین آموزشگاه نقاشی کودک موناگلابی :


جهت هماهنگی تایم ها با شماره های آموزشگاه تماس حاصل فرمایید.

تمام کلاس ها از شنبه تا پنجشنبه در تایم های صبح و بعد از ظهر

بصورت عمومی و خصوصی برگزار میگردد.

021-88564740 ☎️

09393545871

@monagolabiart_
@monagolabi_online

Www.monagolabiart.ir

در آموزش نقاشی کودک نباید از کپی استفاده کرد. نباید عکس یا نقاشی برای کودک گذاشت. در شیوه آموزش به سبک خیالک نگاری اصلا از کپی استفاده نمیشود.
In the case of painting training for kids, no copy must be used. Niether picture nor painting must be considered for kids. No copy is used in my training method at all.دوره ها و کلاس های آنلاین

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *