چرا سن 3 تا 7 سال؟

چرا سن 3 تا 7 سال؟در این بازه سنی 90 درصد مغز کودک شما کامل می شود
50 درصد خلاقیت فرزندتان می تواند شکوفا شود
در هر ثانیه 700 سیناپس مغزی در مغز کودک شما می تواند ساخته شود.
افزایش تولید سیناپس در مغز موجب افزایش هوش و تقویت حافظه کودک می گردد.
7 سال اول زندگی یک کودک از 70 سال بعد از آن مهم تر است.

آموزشگاه تخصصی نقاشی کودک مونا گلابی/تهران سعادت اباد
تلفن تماس 88564740-09393545871
اینستاگرام:_monagolabiart

اگر بزرگسالانی خلاق و با قوه تخیل بالا بخواهیم باید از سال‌های اولیه زندگی آنان،برای این کار برنامه‌ریزی کنیم.

چرا سن 3 تا 7 سال؟

ما کودکان را برای زندگی  تربیت می‌کنیم و هر خصوصیتی را که در این سن در آنان تشویق کنیم با آنان می‌ماند. اگر خلاقیت و قوه تخیل را تشویق نکنیم کودکان ما به بزرگسالان خلاق بدل نخواهند شد.

لازم است به این مسئله به عنوان برنامه ای طولانی مدت نگاه کنیم. آماده کردن کودکان،برای مدت کوتاه در تربیتشان تاثیری کوتاه مدت خواهد گذاشت. اگر فقط آنچه را بیاموزیم که اندازه‌گیری و آزمودن آن آسان است چیزی ارزشمندی را از دست خواهیم داد.

در زمان کودکی که مهارت‌های پایه‌ای سواد و شمارش تاکید می‌شود مهم است که اهمیت خلاقیت و تخیل را جداگانه و در ارتباط با تاثیری که در سایر حوزه‌های یادگیری دارند در نظر بگیریم. لازم است مانع از آن شویم که رشد خلاقیت و تخیل در سال‌های اولیه و بعد از آن محدود شود. چرا سن 3 تا 7 سال؟

چرا سن 3 تا 7 سال؟

اگر فرصت‌های بسیار برای یادگیری دست اول فراهم نکنیم،فرصت‌هایی که کودکان را تشویق به فکر کردن و بازی و کشف ‌های راههای جدید می‌کند،نسلی را پرورش خواهیم داد که به قول اسکار وایلد،قیمت همه چیز را می‌دانند ولی ارزش آن را نه. امروزه در عصر گسترش روزافزون علوم و فنون و حاکمیت صنایع و تکنولوژی برتر بر همه ابعاد جنبه‌های زندگی،مسئله‌ای که بیش از هر چیز دیگر توجه کارگزاران جوامع را به خود جلب کرده است،مسئله ۱ خلاقیت،نوآوری،هدایت و حمایت از صاحبان اندیشه‌های خلاق است. چرا سن 3 تا 7 سال؟

چرا سن 3 تا 7 سال؟

لذا بحث درباره خلاقیت به معنی سخن گفتن درباره با ارزش‌ترین و سرنوشت سازترین مفاهیم و پدیده‌هاست بنابراین طرح چنین موضوع حیاتی  در جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است. یکی از مهمترین وظایف دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت کشور ما،تربیت افرادی است که وجودشان سرشار از خلاقیت در زمینه‌های مختلف باشد تا این افراد بتوانند در آینده بار مهمی از وظایف مسئولیت‌های علمی،فرهنگی،هنری،اجتماعی جامعه را بر دوش بکشند یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که می‌توان در آن افراد خلاق بار آورد محیط‌های آموزشی و به ویژه مدارس و مهدهای کودک هستند و معلمان و والدین از جمله افرادی هستند که می‌توانند با تفکر خلاق سبب بروز خلاقیت دانش آموزان گردند و بالعکس می‌توانند با اعمال شیوه‌های نامناسب عقیم ماندن خلاقیت آنان شوند(جلیلی,۱۳۸۲:۷).

نظام‌های آموزشی در عرصه جدید لازم است وضعیت خود را از حالت سنتی و ناکارآمد به نظام خلاق و پویای تبدیل نمایند. و روش‌های غیر خلاق را کنار گذاشته هرچه بیشتر از روش‌های فعال استفاده نمایند.(حسنی،۴:۱۳۸۰). بنابراین خلاقیت باید جزئی از زندگی روزمره تمام کودکان باشد.

چرا سن 3 تا 7 سال؟

حیاتی‌ترین عامل در خلاقیت،انگیزهی انجام کار خلاق می‌باشد. محیط اجتماعی کودکان (خانه, مهد کودک و مدرسه.) تاثیر قابل ملاحظه‌ای در انگیزه آنها دارد و از نقطه نظر علمی تاکید بر روی انگیزه خلاق بودن مفیدتر از تاکید بر روی استعداد می‌باشد و برای والدین و معلمان و مربیان بهبود محیط خانه و مهد کودک و مدرسه کودک بسیار آسان‌تر از تغییر شخصیت کودک و یا افزایش موثر انبار استعدادهای وی است.

دانش و آموزشی که با تفکر پیوند نخورده،مرده،جامد و مانع خلاقیت است و کسی که ذهنش را با چنین دانشی پر کند هیچگاه از تفکر مستقل بهره‌مند نخواهند بود،دانش بدون تفکر بزرگترین دشمن خلاقیت بوده و به آسانی شخص را به خودبینی و نخوت کوته نظری می‌کشاند. یافته‌های تحقیقات متعدد نشانگر وجود قوه خلاقیت در همه افراد است و با توجه به آموزش پذیر بودن ویژگی خلاقیت در وجود همگی افراد لزوم برنامه‌ریزی اساسی و حذف موانع خلاقیت بیشتر احساس می‌شود (حسنی ۵:۱۳۸۰).

آموزشگاه تخصصی نقاشی کودک موناگلابی

برای اطلاع از نحوه ثبت نام هر روز میتوانید پیغام بگذارید.

سبک خیالکنگاری مونا گلابی – آموزشگاه تخصصی نقاشی کودک،آنلاین و غیر حضوری

ساعت کلاس های آنلاین آموزشگاه نقاشی کودک موناگلابی :


جهت هماهنگی تایم ها با شماره های آموزشگاه تماس حاصل فرمایید.

تمام کلاس ها از شنبه تا پنجشنبه در تایم های صبح و بعد از ظهر

بصورت عمومی و خصوصی برگزار میگردد.

021-88564740 ☎️

09393545871

@monagolabiart_
@monagolabi_online

Www.monagolabiart.ir

در آموزش نقاشی کودک نباید از کپی استفاده کرد. نباید عکس یا نقاشی برای کودک گذاشت. در شیوه آموزش به سبک خیالک نگاری اصلا از کپی استفاده نمیشود.
In the case of painting training for kids, no copy must be used. Niether picture nor painting must be considered for kids. No copy is used in my training method at all.دوره ها و کلاس های آنلاین

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *