شخصیت اصلی در نقاشی کودک

شخصیت اصلی در نقاشی کودک :همیشه یک شخصیت اصلی وجود دارد، که کودک بیشترین بار احساسی خود را چه به صورت عشق و ستایش، و چه به صورت ترس و دلهره روی او مستقر می کند.

شخصیت اصلی در نقاشی کودک این شخصیت اصلی غالبا قبل از دیگران کشیده می شود و کودک مایل است که خود را با او همانندسازی کند، و معمولا یکی از والدین کودک است.

کودک ممکن است حتی تصویر او را چندین بار تکرار کند. اگر کودک تصویر خود را نزدیک تصویر یک فرد بکشد،

بیانگر تمایل کودک به او و انس و الفت داشتن با اوست.

ارزنده سازی هم با کشیدن جزئیات تصویر فرد، و هم بزرگی اندازه و

تأكید با رنگ گذاری دقیق تر صورت می گیرد.

در مقابل، ناارزنده سازی یعنی حذف خود یا یکی از افراد خانواده،

که کودک با تمام وجود، مایل به از بین رفتن اوست،

و یا با او مشکل ارتباطی دارد، و بیشتر در مورد خواهر و یا برادری که مورد حسادت کودک است، روی می دهد.

حتی ممکن است جزئی از بدن او حذف شود یا کوچک و در سطحی پایین تر از بقیه ترسیم شود.

به طور کلی نقاشیهای خیلی ریز و کوچک تر از حد معمول ممکن است

نشانه بی کفایتی، احساس حقارت و احترام اندک به خود و افسردگی و اضطراب باشد.

و در سطح ساخت صوری، درجه تکامل نقاشی و پویایی و تعامل بین اشخاص نشان دهنده رشد کودک است

و می توان بهره هوشی کودک را محاسبه نمود.

در سطح ترسیمی، می توان به وسعت و نیروی خطوط نقاشی توجه کرد؛

مثلا پرخاشگری با قطعه قطعه کردن و تغییر دادن و به هم پیچیدن خطوط و احساسات مثبت

با خطوط نازک و حرکات ملایم و منحنی نشان داده می شود.

کودکان گاهی در نقاشیهای خود کنایه های ارادی یا آگاهانه ای ترسیم می کنند؛

مانند ترسیم قیافه پدر و یا مادر به صورت مهربان یا پرخاشگر.

کنایه های مبهم و ناخود آگاه نیز، از دنیای تخیلی و عقده های روانی ناشی می شود. ناحیه ترسیم، یعنی رمزگشایی فضایی نیز، در نقاشی کودکان بسیار حائز اهمیت است.

ناحیه پایین صفحه مورد علاقه افسرده ها و بالای صفحه مورد علاقه آرمانگرها و رؤیاپردازان است.

کودکان خجالتی در گوشه کاغذ و یا قسمت محدودی از آن نقاشی می کنند.

از تصویر درخت نیز به عنوان موضوعی برای شناخت شخصیت کودک استفاده کرده اند.

در تست درخت، ریشه نماد ناخود آگاه، تنه بیانگر مشخصات همیشگی و عمیق شخصیت کودک و شاخه ها بیانگر شیوه ارتباط او با دنیای خارج اند.

درختی با برگهای فشرده و توپر، معرف طبیعت درونگر کودکی است که آن را کشیده و

شخصیت متضاد با این نوع شخصیت در کشیدن درختی با شاخه های کشیده و باز و پرمیوه تجلی می یابد.

برای اجرای تست آدمک، از کودک می خواهیم که پشت سر هم، دو نفر را که دارای شخصیت متضاد با یکدیگر هستند، نقاشی کند.

کودک ابتدا خودش و سپس دیگران را نقاشی می کند.

شخصیت اصلی در نقاشی کودک

کشیدن تک تک اندامها و جزئیات آن هر کدام تفسیر ویژه ای دارد.

اگر آدمک در مجموع هماهنگ باشد، احتمالا کودک سازگار است.

در دوران کودکی در فاصله سه تا شش سالگی که کودک بیشتر تحت تأثیر فشارهای درونی است،

تخیلات و حالتهای عاطفی است که در انتخاب رنگها تعیین کننده است و رنگ اشیاء در نقاشی هیچ ارتباطی با رنگ واقعی اشیاء ندارد؛

مثلا اگر مادرش موی بور دارد، هر زنی را با موی بور می کشد، زیرا این رنگ برای او انباشته از نیروی عاطفی است

و یا اگر رنگ نارنجی برایش نشان دهنده شادی و تحرک است،

وقتی بخواهد چیزی را پرتحرک نشان دهد، از این رنگ استفاده می کند. فقدان رنگ در تمام یا قسمتی

از موضوع نقاشی کودک نشانگر خلأ عاطفی و یا گاهی دلیل بر گرایشهای ضد اجتماعی اوست.

با تشکر از شما برای خواندن این مطلب .در دیگر بخش های وب سایت به توضیح در مورد نقاشی کودکان پرداخته شده است.

موفق و پیروز باشید (گروه تبلیغاتی آموزشگاه نقاشی کودک مونا گلابی)


وقتی یک کودک اون چیزی که تو ذهنش هست رو بتونه بکشه و اون رو به بهترین افرادی که دوسشون داره نشون بده ،از انجام این کار خیلی لذت میبره و از تشویق اون عزیزانش خیلی خوشحال میشه و پیش خودش فکر میکنه که چقدر توانایی داره که اون چیزی که تو ذهنش هست رو به عزیزانش نشون بده

لینک پخش ویدئو لینک پخش ویدئو لینک پخش ویدئو

شخصیت اصلی در نقاشی کودک

آموزشگاه تخصصی نقاشی کودک موناگلابی
تهران/سعادت آباد
تلفن تماس88564740
اینستاگرامmonagolabiart پیج ویدئو ها monagolabiart_
وب سایت www.monagolabiart.ir
در آموزش نقاشی کودک نباید از کپی استفاده کرد .نباید عکس یا نقاشی برای کودک گذاشت.
در شیوه آموزش به سبک خیالک نگاری اصلا از کپی استفاده نمیشود.
In the case of painting training for kids, no copy must be used. Niether picture nor painting must be considered for kids. No copy is used in my training method at all