گذر از قرن 20 و کودکان

گذر از قرن 20 و کودکان :گذر از قرن بیستم و ورود به قرن بیست و یکم تحولات بزرگ و جامعی را در ابعاد مختلف جامعه انسانی به دنبال خود داشته و انسان امروزی در کنار این تحولات و اتفاقات همچنان بر جنبه هایی از وجود خود پایدار است .

گذر از قرن 20 و کودکان :سه بخش از زندگی انسان یعنی تولد، مرگ و تلاش انسان

برای بقای خود همچنان ادامه دارد . دوره های مهم پس از تولد و

نوزادی دوره های طفولیت و کودکی هستند که همه ما خود آن را یکبار تجربه کرده ایم

و تجربه دیگران از این دوره ها را دیده ایم .

دوره هایی که بسیاری از تحولات و تغییرات و اتفاقات زندگی آینده انسان را زمینه ساز می شوند .

دوره ای که در عین کوتاهی و کوچکی کیفیتی تأثیرگذار در زندگی آدمی دارد .

در این دوره است که کودک اصول زیستن را نه از زبان بلکه از کیفیت رفتارها و تجربیات

و دنیای پیرامون خود می آموزد .

در این دوره یکی از اساسی ترین و بنیانی ترین اصول زندگی یعنی خلاقیت مراحل پایه ای خود را آغاز می کند .

خلاقیت و هنر با هم ممزوجند و کیفیتی است که در آن، در کنار احساس لذت تجربه و تفکر درباره چگونگی یا

چیستی موجود و یا ناموجودی به جستجو می پردازد .

چرا که نبود و یا نقص چیزی با بعد کمالگرای انسان سازگار

نیست و آدمی برای کسب این کمال به دنبال تبدیل نبودن به بودن و نقص به کمال است.

کودک نیز در این زمینه پیشرو است . چرا که روح او تجلی گاه کمال جویی است و او برای رسیدن به این کمال ذاتا به سراغ

خلاقیت می رود تا با این ابزار درونی آنچه را که در جهان پیرامون خود می بیند را بهتر کشف نماید و بهتر بشناسد.

آغاز این راه در طفولیت دورانی است که چیزی را در دست می گیرد و به دهان می برد و اگر آن را از او

بگیریم بهمانند زمان گرسنگی گریه سر می دهد و پس از مدتی سعی دارد

ابزار و اشیاء را به هم مرتبط سازد،

با دست بیشتر آنها را بررسی و لمس می کند و باز هم تجربه به دهان بردن و گاهی پرتاب کردن .

گذر از قرن 20 و کودکان :وقتی یاد بگیرد با وسیله هایی مانند مداد و خودکار و… می تواند اثری بر روی صفحات کتاب، کاغذ و یا حتی

دیوار و میز بر جای بگذارد آن وقت لذت حاصله از این تأثیر گذاری

در محیط پیرامون که در واقع ترجمان او از یافته ها

و تجربه هایش می باشد او را تشویق به خلق اثری هنری می نماید .

تا زمانی این راه ادامه دارد که بر این باور باشیم

دنیای هنر کودکان، لازمه زندگی آنها می باشد و نه الزاما جنبه ای صرفا کودکانه .

البته نباید انتظار داشت که در آینده

هنرمندانی سرشناس و مطرح گردند که اگر این اتفاق افتد بسی خرسندی و سعادت اما باید در نظر داشت همین

خط خطی ها و نقاشی ها علاوه بر خروج هیجانات از روح کودک بر آرامش و زیباتر شدن دنیای کودک و دنیای آیندگان

بهتر زیستن او تأثیر به سزایی دارد. چرا که او با خلاقیت و درک بهتر

زیبایی ها سعی در بهتر شدن و زیباتر شدن زندگی

خود و سایرین دارد و یقینا ما هم از زیبا بودن و زیبا زیستن خوشحال و خرسند خواهیم بود

سرکار خانم مونا گلابی از هنرمندان جوانی هستند که با رویکرد خلاقانه به نقاشی کودکان زمینه تجربه های

مفید تری را برای کودکان فراهم کرده اند و در کنار ترغیب بچه ها به استفاده

خلاقانه از فرم و رنگ در آثارشان

با بیان داستان های زیبای شاهنامه بخشی از پرسش «چه کسی هستم»؟

را به کمک هنر و خلاقیت خودشان پاسخ می دهد .

و امیدوارم همه پدران و مادران و حتی الامکان مسئولین با نگاهی بهتر

به این اتفاق راه را برای کسب موفقیت های بیشتر فرزندان ایران زمین هموار نمایند .

هنرجوهای پر استعداد نقاشی کودک مونا گلابی

بری دیدن این کلیپ بر روی لینک زیر ربه بزنید

لینک پخش ویدئو لینک پخش ویدئو لینک پخش ویدئو

گذر از قرن 20 و کودکان

لینک پخش ویدئو لینک پخش ویدئو لینک پخش ویدئو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *